Getuigenis Inge Lagae t.a.v. schooldirectie

🕒 Leestijd: 4 minuten

MAIL NAAR DE SCHOOLDIRECTIE

Beste mevrouw X,
Beste X,

Ik heb met belangstelling de bijlage betreffende de coronamaatregelen op school gelezen.

Ik noteerde dat de kinderen zwaar gesanctioneerd worden bij het niet correct dragen van een mondmasker en dat verontrust mij ten zeerste.
Mag ik hopen dat deze maatregelen worden afgekondigd onder druk van het CLB en de regering ? En dat u zelf de tijd neemt u te informeren en vragen stelt rond dit coronabeleid, u bent immers zeer begaan met het welzijn van al uw leerlingen.

Zelf volg ik niet alleen de MSM maar neem sinds maart ook de tijd om alle wetenschappelijke bronnen en onderzoeken naar corona op te zoeken en te fact checken.
Het toeval wil dat ik zeer veel dokters en medisch personeel in mijn kennissenkring heb die mij ook informatie verschaffen.
Na al die maanden ben ik achter de volgende bevindingen gekomen en heb deze ook gedeeld met andere ouders, het Pediatric Task Force en kabinet Weyts.

Kabinet Weyts gaf mij aan dat zij de mondmaskerplicht graag willen afschaffen maar dat zij wetenschappelijk onderzoek mankeren om deze plicht af te schaffen.
Ik stuurde minister Weyts daarop een 30 tal linken door van internationaal wetenschappelijk ondersteunend onderzoek waaruit blijkt dat

  1. Mondmaskers niet helpen tegen virusbesmettingen
  2. Mondmaskers schade toebrengen aan de gezondheid, vooral bij opgroeiende kinderen.

De uitleg die ik vond onder NUT (in de bijlage van de school) wordt weerlegd in de meeste wetenschappelijke onderzoeken (ook in de Lancet). Bovendien beschouw ik de artsen die deel uitmaken van het PTF die het kabinet Weyts moeten adviseren NIET neutraal, net zoals onze adviserende virologen, en spreken internationale wetenschappelijke studies tegen.

  • “zelf genaaide stoffen mondmaskers beschermen hoegenaamd niet tegen het coronavirus. Volgens een studie in het gereputeerde medisch tijdschrift The Lancet zouden ze uit 12 tot 16 lagen stof moeten bestaan om efficiënt te zijn. Toch raden de Wereldgezondheidsorganisatie (WHO) en onze wetenschappers het dragen ervan niet af.” (Nieuwsblad en Gazet van Antwerpen)
  • https://www.thelancet.com/journals/lanres/article/PIIS2213-2600(17)30229-1/fulltext
  • Traditional facemasks can be made of paper or cloth (originally cotton gauze), and they provide a physical barrier between the mouth and nose and the outside environment. These include the traditional surgical masks associated with doctors and dentists, which are made of paper or other non-woven materials. They can protect the wearer from potentially harmful substances (eg, blood spray); however, they do not provide protection from airborne particles or pathogens.
  • “Er bestaat geen wetenschappelijk bewijs voor de effectiviteit van gelaatsmaskers bij asymptomatische dragers van micro-organismen. In tegendeel: experts verklaren dat ze voor gezonde mensen juist schadelijk kunnen zijn.” Prof. em. Dr. med. Sucharit Bhakdi
  • Dr. Russel Blaylock (University of Mississippi Medical Center) verklaart op basis van een studie uit 2015 dat gelaatsmaskers nadelig zijn voor de gezondheid en nauwelijks effect hebben om besmettingen tegen te gaan.
  • Denis G. Rancourt, PhD Researcher, Ontario Civil Liberties Association (ocla.ca) Prior publishing-attempt history of this article: https://archive.org/details/covid-censorship-at-research-gate-2/ April 2020 Summary / Abstract Masks and respirators do not work. There have been extensive randomized controlled trial (RCT) studies, and meta-analysis reviews of RCT studies, which all show that masks and respirators do not work to prevent respiratory influenza-like illnesses, or respiratory illnesses believed to be transmitted by droplets and aerosol particles. Furthermore, the relevant known physics and biology, which I review, are such that masks and respirators should not work. It would be a paradox if masks and respirators worked, given what we know about viral respiratory diseases: The main transmission path is long-residence-time aerosol particles (< 2.5 μm), which are too fine to be blocked, and the minimum-infective-dose is smaller than one aerosol particle.
  • https://muchadoaboutcorona.ca/wp-content/uploads/2020/07/masks-dont-work-rancourt.pdf

De meeste kinderen manipuleren het mondmasker de hele dag door waarbij de kans op besmetting en verspreiding juist groter wordt, tenminste als kinderen besmettelijk zijn maar daar is zelfs grote twijfel over, wat ze in de media ook mogen beweren, bovendien hebben ze negatieve effecten hebben op de gezondheid van onze kinderen

Het dragen van maskers bij onze kinderen geeft vooral :

  • minder zuurstof inname (immuniteit zakt),
  • meer CO2 inname (immuniteit zakt – reden van hoofdpijn, duizeligheid,….) zie test van Dr Hilde De Smet : https://www.artsenvoorvrijheid.be/blog/2020/11/14/mondmaskers-geven-wel-hypercapnie-door-dr-hilde-de-smet/
  • meer angst bij veel mensen en vooral kinderen (immuniteit zakt)
  • wordt ons goed en gelukkig gevoel gefnuikt (immuniteit zakt),
  • non-verbale communicatie niet mogelijk
  • Er lopen momenteel onderzoeken door pediaters in samenwerking met longspecialisten waaruit blijkt dat de kinderen nog meer microstof in de longen krijgen waardoor de nuttige longinhoud zakt en blijvende schade aan de longen kan toebrengen.

Ik stel vast dat Ninarose net als vele andere kinderen last heeft van migraineaanvallen, flauwheid en grotere concentratiestoornissen. Bovendien kan zij geen rilatine meer innemen, de bijwerkingen worden versterkt door de mondmaskers, zij heeft last van keelpijn en wil s middags niet meer eten en drinkt bijna niets.
Deze symptomen worden trouwens ook vastgesteld bij vele andere kinderen door huisartsen, en specialisten als NKO, psychiaters en psychologen.

Nu kan ik u een resem correcte grafieken geven, over de dodencijfers van de afgelopen jaren, de afname (door besparingen in de zorg) van het aantal IC-bedden de afgelopen decennia, de demografische ontwikkeling (vergrijzing, babyboomers), de verhouding CPR-“positieven” tegenover het aantal testen, tegenover het aantal ziekenhuisopnames en tegenover het aantal doden,…. maar dat zou ons natuurlijk ook te ver leiden. … De overlevingskansen van corona onder de 50jaar is 99,99%. Het Controlecentrum voor informatie gaf twee dagen geleden aan dat het sterftecijfer nu geschat wordt op 0.023 % , het gaat hier voornamelijk over patiënten met een hoge co-morbiditeit.
Eveneens zou ik een pleidooi kunnen geven over het valse gevoel van “veiligheid”, ten kosten van al onze democratische vrijheden, met op 1 de vrije keuze van het dragen van een masker en het vrij kunnen ademen in de maatschappij, maar ook dat kan en zal bij bepaalden in slechte aarden vallen.

Het niet dragen van een mondmasker is nu een stigma dat louter en alleen tot stand is gekomen, door de desinformatiecampagnes van de media en de overheid (social engineering), welke de afgelopen maanden vooral angst en schuldgevoelens in de maatschappij hebben geïndoctrineerd.
Spijtig dat de coronacrisis door zo goed als geen enkele leraar gebruikt wordt voor zelfreflectie of kritische zin? Integendeel, enkele leerkrachten die zich zelf “risico patiënten” noemen, zetten het mondmasker vaak af tijdens de les en roepen op de kinderen wanneer deze het mondmasker eventjes laten zakken onder de neus uit noodzaak te kunnen ademhalen. Ik stel deze leerkrachten voor gebruik te maken van een FPP2 masker en de kinderen te laten ademen.
Tot slot kunt u noteren dat ik deel uitmaak van een collectief voor het afschaffen van mondmaskers op de middelbare scholen. Het collectief groeit elke dag aan met duizenden bezorgde ouders.
Ik hoop dat u het mij niet kwalijk neemt dat ik mijn bezorgdheid en mijn mening via deze mail heb geuit,

Met vriendelijke groet,
Inge Lagae

(Help ons. Deel dit artikel a.u.b.)

9 gedachten over “Getuigenis Inge Lagae t.a.v. schooldirectie

  • 17 november 2020 om 15:12
    Permalink

    Heel goed verwoord en onderbouwd, maar ik heb enkele kritische opmerkingen!!! Ik ben zelf leerkracht en heb de school ook heel wat informatie verschaft (zie onder andere de informatie hierboven), maar zonder gevolg. De school blijft slaafs de richtlijnen van het ministerie van onderwijs volgen. Ik probeer mijn leerlingen wel te laten nadenken over wat er gaande is, maar ik merk dat heel wat kinderen van thuis uit al erg geïndoctrineerd zijn en zelfs gaan overbrieven thuis en aan andere leerkrachten, met terechtwijzingen van de directie tot gevolg. Ik ben niet de enige leerkracht in deze situatie, dus scheer ons niet allemaal over dezelfde kam!!! Er zijn wel degelijk kritische leerkrachten, maar wij worden niet alleen letterlijk, maar ook figuurlijk gemuilkorfd.
    Ikzelf lijd ook erg onder het dragen van een mondmasker. Ook wij moeten dit de hele dag dragen en daarbij ook nog 5 à 6 uren spreken met dat ding voor onze mond. Ik ben al een paar keer bijna onderuit gegaan door zuurstoftekort, zijnde duizeligheid, misselijkheid, hoofdpijn en extreme vermoeidheid. Mensen van buiten het onderwijs schijnen niet te beseffen dat lesgeven een erg fysieke bezigheid is. Een FFP2 masker is dus voor ons uitgesloten!!! Bovendien is de gezichtsuitdrukking van de leerkracht enorm belangrijk tijdens het lesgeven. Mondmaskers horen gewoon niet thuis op school. Voltijds lesgeven met hart en ziel én correcte informatie aan onze leerlingen verschaffen echter WEL!!!

    • 17 november 2020 om 15:51
      Permalink

      Ik ben zelf kleuteronderwijzeres, momenteel uitgesloten van werken omdat ik om medische redenen geen masker kan dragen. Ik ben ook bezorgd te zien dat mijn collega’s niet massaal in opstand komen en het gewoon allemaal weigeren. Nu wordt er toegegeven aan de angstpsychoses bij de mensen. Een masker dient geen nut buiten onderdrukking en dat wordt steeds pijnlijker duidelijk. Ik vroeg in het begin aan mijn arts (om de problemen in kaart te brengen) eerlijk op het ziekte attest te zetten dat ik uitgesloten werd uit de maatschappij. Want; zij is verplicht op een medisch attest te zetten dat je een shield moet dragen. Natuurlijk wilde geen enkele directie me nog aannemen uit schrik voor de reacties van ouders. Ondertussen moet je ook als je een shield draagt een masker dragen. Dit medisch attest is dus nutteloos, waardoor ik al een half jaar verplicht ben te stempelen. Ondertussen omsingelden directies hun basisscholen met borden maskerplicht. Ik dacht nog een uitweg te zien in Nederland te gaan werken. Want in België is mijn vertrouwen als leerkracht helemaal verdwenen. En dan speciaal omdat mijn collega’s en directies het niet opgenomen hebben voor de kinderen. Een leerkracht voor de klas zetten met een masker is mishandeling, en elke afgestudeerde weet dat. Of dat mag ik toch hopen. Geen slaaf spelen = geen werk. Ondertussen krijg ik mails van de onderwijsvakbond, dat het toch is waar leerkrachten om vragen. Dan moet ik de eerste leerkracht die er zelf om vraagt een mondmasker te dragen bij kinderen nog tegenkomen. Jij zegt; waarom komen leerkrachten niet massaal in opstand. Ik kan als kleuteronderwijzeres en lager onderwijzers volmondig zeggen; je hebt gelijk. Dit is een van de grootste onderwijsschandalen uit de geschiedenis. Ik wil nooit nog in België werken onder deze omstandigheden. Daarna ook niet want mijn vertrouwen is weg. Ook in Nederland staat er veel op de helling, ik hou hoop dat leerkrachten zich daar wel zullen verzetten. Met hart en ziel haalde ik dit diploma en ik deed het altijd met hart en ziel. Wat nu gebeurt is te gruwelijk voor woorden.

      • 17 november 2020 om 18:13
        Permalink

        Je hebt helemaal gelijk Saskia, ik wens je heel veel moed en laten ons allen hopen op een betere wereld met heel veel liefde en begrip voor elkaar, een betere wereld voor onze kinderen maar dan moeten we hen eerst het voorbeeld geven en met deze regering en belanghebbende virologen en artsen zal het het heel hard vechten worden!

    • 17 november 2020 om 18:09
      Permalink

      Beste Flora,

      Ik begrijp jouw reactie 100 %. Mijn dochter heeft nl. ook een leerkracht die haar masker afzet en de leerlingen voorstelt hetzelfde te doen. Toch zijn er een 5tal leerlingen in haar klas die dan de keuze maken om het masker niet af te zetten. Deze leerlingen zijn inderdaad zeer zwaar geindoctrineerd. Ik heb dit spijtig genoeg niet kunnen melden in mijn schrijven aan de directie omdat ik deze leerkracht wil beschermen. Ik wil haar bij de eerstkomende gelegenheid van harte bedanken voor haar wilskracht en intelligente kijk op de zaak. We hebben nl. al mensen genoeg in deze maatschappij die slaafs de maatregelen volgen zonder het nut hiervan in vraag te stellen.
      Ik zag daarnet nog een interview met professor Sucharit Bhakdi die de mondmaskerplicht benoemt als een aanslag op de volksgezondheid en deze van onze kinderen! We blijven vechten om onze kinderen te laten ademen. Als we morgen allemaal weigeren een mondmasker te dragen dan kan deze plicht alleen maar worden afgeschaft!

  • 19 november 2020 om 09:03
    Permalink

    Zelf zie ik iedere dag met lede ogen toe hoe de gezondheid van mijn oudste kind ondermijnd wordt door het mondmasker. Droge pijnlijke ogen met in de ochtend vaak vol etter, uitslag op gezicht en koortseblaasachtige korsten (en maar smeren elke avond), donkere wallen, pijnlijke keel, suf, verminderde eetlust en ga zo maar door. Hij wil naar school omdat dit de enige manier is om nog vrienden te zien en sociaal contact te hebben. Maar hoe lang houdt hij dit nog vol? Ik maak me nog meer ongerust over het feit dat er steeds meer stemmen klinken die de mondmaskerplicht vanaf 6 jaar willen invoeren. Mijn ander kind is nog lagereschoolleeftijd. Op de muziekschool dragen nu plots alle lagereschoolkinderen een masker na een bericht dat dit tijdens het zingen nu verplicht is. En paraderen dat ze doen, ‘net als de groten…’ Het is om bij te huilen. Op school draagt de 5de en 6de klas er ook al permanent één. Beste Inge, u sprak over een collectief van ouders. Via een webzoektocht vind ik hier echter geen enkele info over. Als bezorgde ouder zou ik me graag aanluiten. In mijn omgeving lijkt er geen enkele kritische stem te klinken.

    • 19 november 2020 om 15:26
      Permalink

      Dag Lies, er is een FB groep waar je een petitie kan tekenen: je hebt toegang via mijn FB : Inge Lagae
      Er zijn meerdere groepen actief en deze zijn samen goed voor duizenden ouders. Ik blijf in elk geval druk zetten op de school van mijn dochter, kabinet Weyts en op ‘Kinderrechten.be’

  • 19 november 2020 om 20:15
    Permalink

    Volhouden, het verzet groeit. Nu nog de domme schaapjes overtuigen, wat niet evident is.

Reacties zijn gesloten.