Prominente Frans infectioloog over coronavaccin Pfizer: ‘Nog nooit zo’n groot aantal bijwerkingen gezien’

De prominente Franse infectioloog Eric Caumes is zich een hoedje geschrokken van het aantal bijwerkingen dat het coronavaccin van Pfizer veroorzaakt. Dit vaccin is, als alles goed gaat, vanaf begin januari in Nederland beschikbaar. Het hoofd van de afdeling epidemiologie van het ziekenhuis Pitie-Salpetriere in Parijs zei over dit vaccin: “Ik heb nog nooit zo’n groot aantal bijwerkingen gezien.”

Toen Caumes zich verdiepte in de gegevens die openbaar zijn gemaakt door farmareus Pfizer, begon hij zich zorgen te maken. “Er is mogelijk een probleem met het Pfizer-vaccin,” aldus professor Caumes. “Het percentage dat bijwerkingen kreeg, is uitzonderlijk hoog. Er treden meer bijwerkingen op bij jonge mensen dan bij ouderen, en na de tweede dosis zelfs meer dan na de eerste.”

In de rapporten die Pfizer openbaarde, worden veel bijwerkingen gemeld. “15,8 procent van de mensen tussen 18-55 jaar kreeg binnen zeven dagen na de tweede injectie koorts. En 45 procent van hen moest medicijnen slikken tegen de koorts of pijn. 55 procent van de mensen kreeg last van hoofdpijn, 62 procent van vermoeidheid,” zei de infectioloog tegenover Le Parisien.

Te ernstig
Volgens de professor is het cruciaal dat we niet het eerste de beste coronavaccin nemen dat op de markt komt en op de koop toenemen dat het onbetrouwbaar is.

Caumes adviseert jonge mensen en mensen zonder onderliggende aandoeningen te wachten met vaccineren. Zelf gaat hij het vaccin van Pfizer/BioNTech niet nemen. Volgens hem zijn de bijwerkingen te ernstig.

[Le Parisien, Sortiraparis.com]

Bron https://www.leparisien.fr/societe/sante/vaccin-anti-covid-de-pfizer-je-n-ai-jamais-vu-tant-d-effets-indesirables-s-inquiete-eric-caumes-09-12-2020-8413376.php

Artikel vertaald door Google:

Anticovid-vaccin: “Als we verdwalen, komt de vaccinologie in diskrediet”, maakt Eric Caumes zich zorgen

Het hoofd van de afdeling infectieziekten van Pitié-Salpêtrière, in Parijs, geeft commentaar op de laatste gegevens die over twee vaccins openbaar zijn gemaakt.

 "We moeten ons niet haasten", waarschuwt professor Eric Caumes.
“We moeten ons niet haasten”, waarschuwt professor Eric Caumes.  LP / Fred Dugit

Door Elsa MariOp 9 december 2020 om 17:34 uur , gewijzigd op 10 december 2020 om 7:43 uur

Professor Eric Caumes, hoofd infectieziekten in het ziekenhuis Pitié-Salpêtrière in Parijs, en beroemd om zijn openhartigheid, maakt zich zorgen over het grote aantal bijwerkingen nadat hij heeft opgeroepen tot meer transparantie van de laboratoria. Pfizer-injecties tegen Covid-19.

Heeft u toegang gehad tot wetenschappelijke publicaties over de verschillende vaccins?

ERIC CAUMES. Een, ja! De volledige resultaten van het onderzoek van AstraZeneca zijn zojuist verschenen in The Lancet. En ik zal ze goed in de gaten houden. Het Britse laboratorium heeft zijn gegevens over de werkzaamheid en veiligheid van zijn vaccin aan een evaluatie onderworpen, waardoor het wetenschappelijke waarde krijgt, aangezien ze zijn beoordeeld, bekritiseerd en goedgekeurd door onafhankelijke collega’s. Dit zou de regel moeten zijn, maar Pfizeren Moderna kondigden hun succes eenvoudig aan via een persbericht. In mijn carrière als dokter had ik dit nog nooit eerder gezien! Besef dat er nog steeds geen spoor is van enige wetenschappelijke publicatie. We lopen op het hoofd. Gelukkig kon ik dinsdagavond het rapport van het Amerikaanse geneesmiddelenagentschap raadplegen, opgesteld op basis van door Pfizer verstrekte gegevens, om zijn vaccin op de markt te kunnen brengen.

Wat zegt ze ?

Toen ik de 53 pagina’s las, viel me iets op. Ik heb nog nooit zo’n hoge frequentie van bijwerkingen van een vaccin gezien! Afgezien van de minimale reacties als gevolg van de injectie, zoals lokale roodheid en pijn, worden andere bijwerkingen in relatief hoge mate vastgesteld, vooral bij jonge mensen en na de tweede dosis. Neem het voorbeeld van koorts, het kan tijdelijk optreden na een injectie, het is klassiek. Maar daar had 15,8% van de 18-55-jarigen 38 ° C of meer binnen zeven dagen na de tweede injectie. En 45% moest medicijnen slikken tegen koorts of pijn. We praten ook over 55% hoofdpijn, 62% vermoeidheid. Nee, maar dit is te veel, er kan een probleem zijn …

Terwijl de campagne in Engeland begon, raden de autoriteiten het Pfizer-vaccin al af voor mensen met ernstige allergieën. Wat is je reactie?

Ik ben verrast omdat deze bijwerkingen niet worden vermeld in het document van het Amerikaanse geneesmiddelenbureau, dat mijn enige bron is. Dit bevestigt dat men niet moet haasten.

Loopt volgens u de bevolking het risico geïmmuniseerd te worden?

Dit is een te gevoelige vraag. Het hangt allemaal af van de afweging tussen risico’s en voordelen. Bij oudere mensen met een hoog risico op ernstige Covid, zal ik op grote schaal vaccineren met die van Pfizer en Moderna , maar niet bij jongere mensen of mensen zonder comorbiditeit. Er is niet alleen een gebrek aan informatie, maar deze injecties op basis van genetisch materiaal (messenger RNA) zijn tot dan toe nooit de commercialiseringsfase gepasseerd. Misschien zijn ze revolutionair, maar ik wil bewijs van hun betrouwbaarheid, anders komt het erop neer dat fabrikanten blind vertrouwen krijgen. Vandaag haast de wereld zich. Resultaat: we zitten in een commerciële drift. Aan de andere kant laat ik me graag vaccineren met die van AstraZeneca en het Chinese vaccin waarvoor we de resultaten hebben gevalideerd.

Minister van Volksgezondheid Olivier Véran reageerde op LCI op uw opmerkingen over vaccinatie en zei dat u soms “onzin” zei. Wat antwoord je hem?

Het verbaast me niet dat ik me bij de afgevaardigden voeg in de rijen die door Véran werden beledigd (Noot van de redactie: op 3 november had de minister zijn kalmte niet bewaard tijdens de behandeling van het wetsvoorstel over de verlenging van de noodtoestand in de Nationale Vergadering).

VIDEO. Stem over de noodtoestand op het gebied van gezondheid: rotzooi in de Nationale Vergadering en enorme woede van Véran

Ben je niet bang om het spel van samenzwering te spelen?

Ja, ik ben er vreselijk bang voor, maar zodra men de dominante enkele gedachte verlaat, wordt men onmiddellijk beschouwd als een samenzweerder of een “ezel”, aangezien Véran mij kwalificeerde terwijl ik een van degenen ben die verdedigen hoe meer vaccins. Dit zijn de wonderen van infectieziekten, de slimste medicijnen, omdat ze eerder voorkomen dan genezen. Maar ik vertel de mensen de waarheid, anders zullen ze ons, de doktoren … niet meer vertrouwen … Bovendien heeft geen enkele collega mijn woorden ontkend of gezegd dat ik verkeerd was om op de resultaten van fase 3 te wachten, op efficiëntie. We zijn in een wereld van hypocrieten!

Ga je er vanuit dat je ondanks alles naar voren gaat?

Ja, want mijn grootste zorg is dat er dingen mis gaan met deze Covid-vaccins. We zullen dan bekritiseerd worden omdat we de stadia hebben verlaten , ons zal worden verteld: je was naïef en je betaalde robijn op de nagel voor deze doses, zonder zelfs maar te weten of ze veilig waren. Als we het missen, komt de hele geschiedenis van vaccinologie in diskrediet. Tegenwoordig hebben we de indruk dat we partij moeten kiezen. Alles is niet zwart of wit, het kan grijs zijn en het moet gezegd worden.

(Help ons. Deel dit artikel a.u.b.)

48 gedachten over “Prominente Frans infectioloog over coronavaccin Pfizer: ‘Nog nooit zo’n groot aantal bijwerkingen gezien’

  • Avatar
    13 december 2020 om 00:02
    Permalink

    Geachte, nooit zal ik mij laten inenten, nog tegen de griep die kennelijk niet meer bestaat, nog tegen corona !!!!! Ben 62 jaar en ben al 40 jaar medicijnvrij en niet ziek geweest, buiten een verkoudheid en een snotvalling, ik reken op mijn weerstand om gezond te blijven en wil geen vergif slikken of laten inspuiten dat is mijn goed recht !!!

    • Avatar
      16 december 2020 om 18:25
      Permalink

      Pas op, wat niet is kan komen. Natuurlijk voorzichtigheid is goed, maar alles wantrouwen is niet goed. Stiekem hoop je er op dat anderen wel het risico lopen en jij door massa-immuniteit buiten schot blijft. Wil je wel zelf eventueel de kosten dragen als je onverhoopt ziek wordt, of moeten andere verzekerden er voor opdraaien?

      • Avatar
        17 december 2020 om 00:17
        Permalink

        Natuurlijk is een vaccin dat binnen een paar maandjes is gemaakt en nauwelijks getest gevaarlijk. De mortaliteit in Nederland is even hoog als de griep de afgelopen jaren. Waarom zo’n haast met dat spuitje, kwetsbare waren de afgelopen jaren ook niet ‘veiliger’. Denk aub na als u nu niks mankeert. Daarnaast, jonge mensen hebben nog een heel leven voor zich. Laat dat niet door een slecht getest vaccin ingekort worden. De ouderen die nu meestal sterven zijn meestal rond de 80 met 2 tot 3 onderliggende ziektes.

        • Avatar
          20 december 2020 om 11:45
          Permalink

          Hier bij ons in Nederland gaat het al over verplicht vaccinatie .
          Ik vindt dit een kwalijke zaak, maar beseffen ze wel in de regering dat zij dan aansprakelijk zijn voor alle bijwerkingen en de andere gevallen die op kunnen treden.
          Want als jou vrijewil je wordt ontnomen om je te laten vaccineren zijn zij de schuldigen aan alle bijwerkings problemen , en kan je ze vervolgen voor de rechtbank.

          Want verplichten is nooit een goede zaak , is mijn ervaring.

      • Avatar
        17 december 2020 om 12:26
        Permalink

        Hou eens op met die angst zaaierij.
        Niemand is verplicht zich met rotzooi vol te laten spuiten
        En als jij op vakantie of ski piste een been breekt betalen wij ook voor jou dus waar gaat het over .
        Daar hoor je ons ook niet over. Of moeten wij ook zeggen dat je niet op vakantie mag omdat ………

      • Avatar
        18 december 2020 om 13:31
        Permalink

        En zo ga je weer de mensen tegen elkaar uitspelen. iedereen met een GEZOND VERSTAND heeft zich allang verdiept in de rotzooi die wordt ingespoten. De mijne mag je hebben.

        • Avatar
          20 december 2020 om 13:11
          Permalink

          De mijne ook ga je gang,jou keuze,ook voor jou moeten wij betalen als je of ziek of invalide word vroegtijdig afgekeurd word, enz ,moeten wij daar voor opdraaien,OH NEE.
          Jou keuze,en niemand is voor jou financieel verantwoordelijk,want ook jij heb het geweten, slim he van de parma en de overheid, succes ,!!!!!

        • Avatar
          29 december 2020 om 17:22
          Permalink

          Indirecte plicht is ook een plicht of dwangmiddel. En dat voor iets waar héélveel onduidelijkheid over is. De ‘factcheckers’ komen ook niet verder dan dat de dood van de gevaccineerde verpleegster onzin is. Maar als je zoekt vindt je dat niet onomstotelijk bewezen. Haar accounts zijn niet meer zichtbaar. Er is een video, waar ze zelf niet in spreekt maar de borden moeten t doen… Rare zaak.

      • Avatar
        18 december 2020 om 16:37
        Permalink

        Meneer Bours, ik betaal al jaren voor de ongezonde leefstijl van mijn medemensen! Alles wat ik zelf gebruik om gezond te blijven, betaal ik zelf en wordt niet vergoed. Ondanks mijn leeftijd ben ik kerngezond. Dus gaat u mij nu niet vertellen dat ik verantwoordelijk ben voor de ziektekosten van anderen. Al helemaal niet nu deze straks nog hoger worden door alle bijwerkingen van een kansloos vaccin. Juist om die kosten voor u te besparen voor mij GEEN vaccin! Ik hecht aan mijn goede gezondheid en vertrouw op mijn immuunsysteem. Zoals ik al 68 jaar doe!

        • Avatar
          19 december 2020 om 13:04
          Permalink

          helemaal mee eens. Covid19 is niet geïsoleerd, geen enkel virus is geïsoleerd en virussen zijn niet besmettelijk, ontstaan in het ongezonde lichaam om dat weer schoon te maken (exosomen ), een reactie om vuil op te ruimen. Vaccinaties, medicatie en omgevi ngsvervuiling zijn de belangrijkste oorzaken.

      • Avatar
        18 december 2020 om 21:19
        Permalink

        En als u dan ziek wordt van die vaccinatie, mogen wij dan opdraven voor uw medische kosten? De Pharma is niet aansprakelijk voor uw ellende, maar de belasting betaler draait in dat geval op voor uw ellende.

      • Avatar
        19 december 2020 om 20:47
        Permalink

        En als u ziek wordt door het vaccin te nemen, wie betalen daarvoor dan de kosten?
        Zo gaan we toch niet beginnen? We zijn toch gewoon solidair, en ieder doet wat hij/zij denkt dat het beste is?

      • Avatar
        25 december 2020 om 14:56
        Permalink

        Je houdt er wereldvreemde gedachten op na. Iedereen betaalt in zijn werkzame leven ziekenfonds of ziektekostenverzekering. Als je daar nooit gebruik van hoeft te maken omdat je zelden tot nooit ziek bent, wie betaalt er dan eigenlijk voor wie? En weet je daarnaast wat een kuur Hydroxychloroquine kost?? Ik zou me eens verdiepen en goed nadenken voordat je hier zulke onzin verkondigt om op mensen hun gevoel proberen in te praten.

      • Avatar
        3 januari 2021 om 10:29
        Permalink

        Ik laat mij absoluut niet vaccineren…de bijwerkingen zijn enorm…te veel risico dat er, in mijn geval klontjes bloed..de boel gaat verstoppen..neeee gaan we niet doen.

        Ook nog zo iets…heb je gezien hoe ruw en diep ze die naalden in je armen prikken? Met veel geweld…abnormaal.

      • Avatar
        3 januari 2021 om 17:47
        Permalink

        Stiekum??? Ben 69 en nooit gevaccineerd.Nooit medicijnen genomen en al die jaren mn ziektekostenverzekering zelf betaald!! Waar heb je t over>>?? Achterlijk dreigement. Schuldgevoel aanpraten. Schandalig.

    • Avatar
      16 december 2020 om 23:18
      Permalink

      Helemaal mee eens

    • Avatar
      17 december 2020 om 12:25
      Permalink

      Helemaal met u eens

    • Avatar
      17 december 2020 om 15:00
      Permalink

      Ik ben het helemaal met je eens Ik zal mij ook niet laten inenten. Ten eerste heb ik het niet nodig omdat ik een goede gezondheid heb die ik niet wil laten ondergraven Kom maar en ten tweede omdat ik op God vertrouwen voor mijn bescherming! Ten derde omdat ik niet mee wil gaan in dit circus van bedrog!

      • Avatar
        20 december 2020 om 11:52
        Permalink

        Op god vertrouwen…van een circus van bedrog gesproken….

      • Avatar
        21 december 2020 om 14:30
        Permalink

        Beste Bert..
        In de praktijk is bewezen dat in bijbelbelten en religieuzen eenheden de ziekten het hards toeslaan.
        Ik wil je niet in je geloof aantasten , maar als welke god dan ook het zo goed voor heeft met de mensheid, waarom heeft hij/zij ,deze god dan het virus geschapen cq toegelaten het te laten ontstaan. Ik heb totaal geen geloof in welk opperwezen dan ook , en laat ieder in zijn opvatting gelukkig zijn. Ik laat alles over aan de natuur en mijn persoonlijke weerstand. Voorkomen is beter als genezen, en zal mij zelf goed beschermen. Dat zal het beste resultaat geven.. Gezondheid gewenst U allen!!!!

  • Avatar
    14 december 2020 om 09:45
    Permalink

    Bravo Michel ik sluit me helemaal aan uw verhaal aan, hou vooral de Bill en Melinda Gates foundation in de gaten.

  • Avatar
    15 december 2020 om 10:11
    Permalink

    Dit verbaast me aan de ene kant wel, aan de andere kant niet: De mRNA-tehniek zou juist veiliger moeten zijn aangezien je elk onschadelijk materiaal middels die techniek de eigenschappen kan geven van het gevaarlijke Covid-virus. Het probleem met de bijwerkingen zou dan te maken moeten hebben met ander materiaal wat gebruikt wordt in het vaccin?

    Het zint mij eigenlijk al vanaf het begin niet dat het Pfizer-vaccin op -80 bewaard moet worden, de kans dat er daarmee iets fout gaat lijkt mij vele malen groter dan de concurrenten die op veel lagere temperatuur goed blijven, en dus ook makkelijker op kleinere schaal verspreid kunnen worden. Schijnbaar is het materiaal zeer ‘actief’ op hogere temperaturen, of aan bederf onderhevig als de temperatuur hoger is.

    Zelf geef ik de voorkeur aan het Oxford-vaccin, die hebben destijds al van de Chinezen de gegevens en materiaal van de voorganger SARS gekregen en gebruikt voor hun product. Zij ontwikkelden middels de klassieke methode, die zijn sporen inmiddels verdiend heeft. Helaas lijk het er niet op dat ik, chronisch patiënt, mag gaan kiezen welk vaccin ik krijg. Dat maakt de kwestie voor mij enorm lastig: Ik ben hypergevoelig voor medicijnen en krijg doorgaans een halve tot een kwart van de gangbare dosering. Bijwerkingen die ik heb gehad van antivirale medicijnen waren soms desastreus…

    Het is tevens jammer dat er erg weinig bekend is van het Chinese (en Russische) vaccin, zelfs mijn Chinese maat wist er niets over te vertellen.

  • Avatar
    15 december 2020 om 11:10
    Permalink

    Michel, voor mij hetzelfde, ben ook nog nooit gevaccineerd tegen griep, neem ook geen medicijnen. Dit dankzij onze ouders, die al op jonge leeftijd voor de complementaire gezondheidszorg gekozen hebben, waar wij nu de vruchten van plukken. Ik wil ook geen vaccin voor mijn 85-jarige moeder…alleen benieuwd hoe het rusthuis gaat reageren :-/

  • Avatar
    15 december 2020 om 15:54
    Permalink

    Deze man vaccineert er lustig op los bij de oude mens lees ik.
    Niemand moet gevaccineerd!!!!hoort u dat?!

  • Avatar
    16 december 2020 om 10:55
    Permalink

    Koorts als ernstige bijwerking? Ik ben vroeger als een van de laatsten nog tegen pokken gevaccineerd, zeer ziek van dat vaccin geweest, maar geen pokken gehad gelukkig. Wanneer je een beetje koorts krijgt van een vaccinatie is dat natuurlijk helemaal niet erg of ernstig. Wanneer je covid krijgt en wekenlang ziek bent en nog weet ik hoelang de naeffecten ervan hebt is dat erg, geef mij dan maar een dag of 2 wat koorts en hup weer door. Mensen die denken dat dit vanzelf wel weer overgaat, of wel meevalt, zouden eens een kijkje moeten nemen op een corona IC. Ik ben daar werkzaam als intensivist en kan getuigen dat het heel heel ernstig is. De vaccinweigeraars wens ik vooral veel sterkte in de tijd die komen gaat.

    • Avatar
      16 december 2020 om 11:38
      Permalink

      Geachte heer Hansen, de griep moet je niet onderschatten, in principe is dat elk jaar het geval en nu niet anders. De statistieken zijn ook niet anders dan andere jaren, het ene jaar overlijden er meer mensen dan andere jaren, wat is er in uw optiek nu anders en waarom ligt de focus zo op corona, er komen normaal 300/400 mensen per dag te overlijden. Ik denk zelf dat er door de bezuinigingen de afgelopen jaren, nu problemen ontstaan in de zorg en vooral dat nu ook mensen sneller thuis komen te zitten door een test die niet gemaakt is om virussen op te sporen. En voor een virus, is er bij mijn weten nog geen vaccin gevonden, denk maar aan HIV en als het wel zo zou zijn, zou de griep er ook niet meer zijn, maar een griep muteert dus dat is en blijft een moeilijk verhaal. Ik ga me i.i.g. niet laten vaccineren, waarom zou ik dat doen voor een virus waar 99.8% van de bevolking geen last van heeft!? Als afsluiter nog even dit: er gaan door deze maatregelen miljoenen mensen meer overlijden dan door dat hele virus en dat is te triest voor woorden, dit is de grootste aanslag op de mens.

      • Avatar
        16 december 2020 om 21:55
        Permalink

        Beste Carolien,

        Op een virus is er bij uw weten nog nooit een vaccin gevonden? Dit is dus exact het probleem, u heeft geen idee waar u over praat. Met alle respect, maar er zijn heel veel vira waar vaccins voor gevonden zijn en deze zijn zeer succesvol. Mazelen, bof, polio, pokken. Sterker nog, u had waarschijnlijk niet meer geleefd of was zwaar ongelukkig geweest als u en alle andere mensen nooit gevaccineerd waren geweest. Ik begrijp werkelijk niet waarom u graag facebookonzin gelooft en denkt dat u degene bent die wakker is en kritisch is t.o.v. de wetenschap, Nogmaals mij maakt het niet uit of u zich wel of niet laat vaccineren, dat is aan u, maar ik wens u nogmaals veel succes dan in de tijd die komen gaat.

        • Avatar
          17 december 2020 om 07:48
          Permalink

          Beste K. Hansen,

          Is dat niet een klein beetje overdreven om te stellen dat als je al die vaccinaties niet hebt gehad dat je dan niet meer in leven zou zijn ?
          Zoals meer ouderen hierboven beschreven kan je beter aan een goed afweer systeem werken door gezond te leven. Wij zijn niet ingeënt tegen mazelen bof rode hond en ik persoonlijk ook niet tegen pokken. Heb in mijn jeugd alle zgn kinderziektes gehad behalve roodvonk, die kreeg mn zusje. DKTP prikken wel gehad die bewezen zinvol waren en verder geen polonaise aan het lijf. Heb 68 jaar in de grafiet wolken van Hoogovens geleefd. Ik ben er nog steeds en vertrouw nog op de oude vertrouwde (huis)artsen van vroeger….vooral niet alles desinfecteren en niet te bang zijn voor een klein beetje vuil, valt er een broodje op de grond, veeg het een beetje af en je kunt het op eten, zo kweek je weerstand volgens de oude normen. Het bewijs is de overvloed aan oude mensen de zogenaamde grijze golf die al die chemische rotzooi liever niet in een gezond lijf prikken.

          • Avatar
            19 december 2020 om 13:05
            Permalink

            helemaal mee eens. Covid19 is niet geïsoleerd, geen enkel virus is geïsoleerd en virussen zijn niet besmettelijk, ontstaan in het ongezonde lichaam om dat weer schoon te maken (exosomen ), een reactie om vuil op te ruimen. Vaccinaties, medicatie en omgevi ngsvervuiling zijn de belangrijkste oorzaken.

        • Avatar
          18 december 2020 om 18:46
          Permalink

          Vira? Wat is dat voor potjeslatijn? Virus is van de u-declinatie of van de o-declinatie dus meervoud virus. Met de o-declinatie zou het viri zijn ,maar dat kom van vir- man. Ben geen Latiniste maar vira, nee.

          • Avatar
            19 december 2020 om 22:21
            Permalink

            Klopt, virus heeft geen meervoud in het Latijn. Enige andere vormen zijn genitief viri, datief en ablatief viro. Aangezien het woord ondertussen “Nederlands” is geworden, is virussen de enige correcte meervoud.

        • Avatar
          19 december 2020 om 10:42
          Permalink

          Hanssen, ik weet niet of jij misschien wel aandelen hebt in het vaccin maar jouw onderliggende bedreiging over de toekomst bevalt mij niet. Wellicht is het jou ontgaan dat de familie gates verantwoordelijk gehouden kan worden voor een heleboel ellende in Afrika en.d. De gates hebben de hand in vele vaccin bedrijven en verdienen hier samen met anderen een vermogen aan. Dat is al een reden om je niet te laten vaccineren. Als wij vervolgens gaan kijken naar de lockdowns en de mensen die dit zo graag willen, dan blijkt dat er meer belangen spelen. Jij beweerd een arts te zijn, wel arts dan dien jij te weten wat je bij mensen inspuit en als dit schadelijk is dan verbied jouw eed om dit te doen. Vele artsen wereldwijd zeggen dat deze vaccinaties niet kloppen en schadelijk zijn. Even daar gelaten wat er verder nog wordt beweerd is de volgende vraag, wie ben jij dat wij jou geloven zouden. Over vaccinatie is nog veel te zeggen, maar ik neem hem niet jij mag die van mij ook erbij hebben, ben je extra beveiligd. Teminste dat hoop jij. Dood ga je uiteindelijk toch, dus zou ik mij drukker maken over wat daarna is.

    • Avatar
      17 december 2020 om 08:07
      Permalink

      Beste K. hanssen,
      Ik ben het volledig met u eens, mijn vrouw werkt dagelijks 10,5 u per dag op de vovid19 afdeling, ziet mens van benauwdheid sterven, leeftijd is in gradatie wel aanwezig, oudere gaan het eerst, maar jongere oudere ook 55/65 jaar.
      Ik zou pleiten voor een register , zoals het donorregister.
      De mensen die zich vrijwillig hebben laten inenten zijn dan bekend, degene die zich niet vrijwillig laat inenten heeft dan geen voordeel wat betreft de risicoanalyse analysen die wordt genomen bij bevoordeeld een ziekenhuis opname, of erger nog door verlate Corona op de IC terecht zou kunnen komen, ze hebben tenslotte er zelf voor gekozen.
      Verder verwijs ik na dit bericht te hebben gelezen naar het filmpje van een onafhankelijke virologen van VU Amsterdam, zei legt uit wat de risico’s zijn en hoelang deze antistoffen en bijwerkingen je als mens bij je draagt, het zal verrassend zijn.

  • Avatar
    16 december 2020 om 17:29
    Permalink

    Wij,73 en 77 jaar laten ons niet vaccineren en ook niet testen en hebben ook geen griepprik gehad.

    • Avatar
      17 december 2020 om 12:45
      Permalink

      Ahzo,

      Krijg ik dan als toekomstig 2e rangsburger ook een stevige korting op mijn RSZ? Want daar heb ik geen keuze in.

      Vaccin geïntroduceerde poliovirus varianten vergeten we dan gewoon even voor de gemakkelijkheid? En verdere effecten (https://childrenshealthdefense.org/defender/unvaccinated-children-healthier-than-vaccinated-children/) zijn blijkbaar ook van geen tel meer. 25x meer kinderarts bezoek bij braafjes gevaccineerden dan bij niet gevaccineerden.

      45% kans dat je als gezonde mens medicatie moet nemen tegen koorts of pijn na de 2e spuit van Pfizer. Er worden dus meer mensen ziek van het vaccin dan van het virus zelf op korte termijn. En voor de lange termijn weet niemand wat er zal gebeuren.

      Gaan jullie alvast maar eerst in de rij staan! Dit chemisch, in sneltreinvaart geproduceerd goedje mag zich eerst een jaartje of 10 bewijzen vooraleer ik het zelfs maar ga overwegen…

  • Avatar
    16 december 2020 om 18:04
    Permalink

    Klopt helemaal Carolien…en dan gaan ze weer gaan zeuren dat de ziekenhuizen vol liggen. Gaan we dan terug het leven platleggen?..Ik vraag me nu al af hoe ze dat gaan aanpakken?..Triest is het maar waarom zijn mensen toch zo goedgelovig?.

  • Avatar
    17 december 2020 om 15:18
    Permalink

    Jullie hadden toch wat moeite moeten doen om de google vertaling uit Le Parisien te verbeteren en leesbaarder te maken! Het artikel in le Parisien is echter alleen leesbaar voor abonnees. Anders had ik de vertaling zelf eens over gedaan…
    Hieronder een paar voorbeelden. We lopen op het hoofd. Vandaag haast de wereld zich. Resultaat: we zitten in een commerciële drift. Het verbaast me niet dat ik me bij de afgevaardigden voeg in de rijen die door Véran werden beledigd. VIDEO. Stem over de noodtoestand op het gebied van gezondheid: rotzooi in de Nationale Vergadering en enorme woede van Véran. Ben je niet bang om het spel van samenzwering te spelen? Ja, ik ben er vreselijk bang voor, maar zodra men de dominante enkele gedachte verlaat, wordt men onmiddellijk beschouwd als een samenzweerder of een “ezel”, aangezien Véran mij kwalificeerde terwijl ik een van degenen ben die verdedigen hoe meer vaccins. Ga je er vanuit dat je ondanks alles naar voren gaat? je was naïef en je betaalde robijn op de nagel voor deze doses

  • Avatar
    17 december 2020 om 16:49
    Permalink

    Dat iedereen maar doet wat hij of zij denkt het beste te zijn voor zijn of haar lichaam.
    Een gezonde levensstijl en een gezonde natuurvoeding zijn het beste vaccin om een gezond lichaam te behouden. Vermijd vrije radicalen , zorg voor voldoende antioxidanten.

  • Avatar
    19 december 2020 om 09:23
    Permalink

    wat een stom gelul dat gezondheidszorg duurder wordt als ik me niet laat vaccineren en die mensen die zogenaamde vluchtelingen die hier gezondheidszorg krijgen en nooit een euro hebben betaald daar hoor je niemand over en we geven de mens ook geen chemokuur als ze geen kanker hebben waarom dan wel deze rotzooi die in een snel tempo is gemaakt

  • Avatar
    19 december 2020 om 11:00
    Permalink

    Beste mensen, wat een fake post. Neem nu eens de moeite om een profiel open te klikken en dan de foto’s te vergelijken. Allemaal mensen die reageren met en vooral op fakeprofielen. Neem nu de reactie van Bert Loonstra. Een gerespecteerd theoloog wiens naam wordt misbruikt. Kijk eens naar de foto op zijn site en kijk eens naar de profielfoto toegevoegd bij de reactie. Jullie worden in de maling genomen. Hebben jullie zelf de moeite genomen om de 53 pagina’s van Pfizer te lezen? Ik wel en de bijwerkingen worden door deze meneer verkeerd gelezen. Hij kent het verschil niet tussen 1 op de 100 en 1 op de 1000 … bizar dat jullie blijven ageren tegen iets waar je zelf nog geen minuut tijd in hebt gestoken. Als je dan zo tegen de mainstream media bent, neem dan tenminste de moeite om jezelf echt in te lezen en volg geen nepprofielen. Kijk eens naar de FB account van de mensen die heel hard reageren …. 1 of 2 vrienden, geen oudere berichten dan vóór februari 2020 … zo herken je ze. Ga zelf op onderzoek en laat je niet beïnvloeden door viruswappies. Mijn mijn over vaccineren is van geen belang, ik weet het nog niet, maar ik roep ook niet wel of niet doen. Mensen denk en vooral zoek zelf.

  • Avatar
    19 december 2020 om 15:02
    Permalink

    Beste mensen , volg jullie intuitie , doe allemaal wat jullie denken wat goed voor jullie is, mensen die geen hulp vragen kan men ook niet helpen , ze zijn er niet klaar voor zei mijn docent en dat klopt ook.
    Leer uit deze crisis, iedereen zal er op zijn manier iets uit leren, en laat facebook voor wat het is, niemand heeft facebook nodig om zijn eigen mening te hebben. Een fijn 2021 aan iedereen.

  • Avatar
    19 december 2020 om 16:02
    Permalink

    Niet gevaccineerden mogen niet in het o.v. sommige winkels en openbare gebouwen komen.Je paspoort verlengen kan dan niet om maar wat te noemen.Bewijs van inenting alleen via digd ophalen?Dat heb ik niet.Mag het een tatoo op mijn voorhoofd zijn?Enne dat vaccin is er erg snel,nu de enorm oplopende tekorten aan de reguliere medicijnen eens oplossen.Mijn pilletjes zijn nauwelijks nog te krijgen bij de apotheek.Anders ga ik evengoed nog dood.

  • Avatar
    20 december 2020 om 07:55
    Permalink

    Goed zo, Eleonore en anderen en het volgende m.n. ook even voor K. Hansen..
    Kijk eens naar arguménten en niet naar aannames en stemminmakerij en etikettenplakkerij !
    vóór maart dit jaar was míj al bekend uit de gewone mainstreammedia–tegelijk notabene met alle angst- en paniekverhalen van ‘nieuw onbekend virus, voor íedereen lévensgevaarlijk dus !’–dat 80% van alle besmetten a-symptomatisch bleef, niet ziek werd… In maart kwam prof. Jeffrey Shaman van de Columbia University NY met de publicatie in Science van een groot onderzoek in China waaruit bleek dat 86% van alle besmette Chinezen totaal geen klachten kreeg…En dat met al die slechte luchten en dus weerstanden daar, ze liepen daar al langer met mondkapjes ! Intussen had dus ook al de ontmaskering plaatsgevonden van de nonsensbeweringen van meneer Neil Ferguson. Werd allemaal niet echt opgepikt blijkbaar, paniek was veel leuker denkelijk…Wij hier hadden allang onze schouders opgehaald : niets aan de hand immers bij zo’n algemene resistentie !! Dan kwam op 25 juni meneer van Dissel er nog eens ovrheen met de mededeling dat hier 98% van alle besmetten gewoon a-symptomatisch was, geen klachten had of zou krijgen ! Kijk eens aan zeg ! Hoeveel meer resistentie wil je hebben ? Wáár hebben wij dan die zogenaamde specifieke immuniteit en specifieke antistoffen tegen dít virus–die maar moeizaam boven de 17% komt met alle mogelijke kunstgrepen–helemaal voor nodig ? Als 98% al volledig resistent blijkt ! Wat is dat voor onzin-logica ? ‘Kermiswetenschap’ ?
    Ik daag meneer Hansen uit eens alleen al de eerste paar bladzijden van Vaccinvrij van Door Frankema te lezen en haar arguménten te weerleggen–wat hij niet zal kunnen–en dit soort publicaties niet af te doen met etiketten erop plakken en stemmingmakerij ! Er is en blijft maar één goede en preventieve manier om gezond te worden en te blijven en dat is een gezonde leefstijl en écht gezonde voeding en lucht en water en milieu/omgeving en dan is er geen een medicijn of inspuiting nodig, nooit..
    Exclusief een héél kleine groep bijzondere gevallen, net als nu.. Al het andere is grootschalig bedróg !
    En de mensen die met hun neus op de ellende bij de IC’s staan dienen zich te blijven realiseren dat ze met die minder dan 1% bezig zijn die–vaak door eigen schuld en ook door allerlei valse voorlichting–het hiervoor gestelde gegeven genegeerd hebben en dáárdoor daar terechtgekomen is !
    Wat dat hele vaccin- en vaccinatiegeloof betreft kan ik misschien accepteren dat bij reizen naar totaal andere gebieden je weerstand op die manier een boost zou moeten hebben, maar zelfs dát zou m.i. ook nog maar eerst eens grondiger bestudeerd moeten worden, evenals al die zogenaamd reddende
    vaccinatieprogramma’s in de derde wereld, waarbij ook altijd vaccinatie en medicatie worden opgehemeld en armoede, ondervoeding, ongezonde en onhygiënische leefstijl als schamele tweede
    factor (als oorzaak en oplossing) slechts op afstand vermeld..Terug naar Gezond verstand graag !
    Amen !

    • Avatar
      20 december 2020 om 08:14
      Permalink

      P.S.
      Ben zelf 71jarige ‘risicogroeper’ (ahum..) met een slechte voorgeschiedenis, maar door bijtijds mijn gezond verstand te gaan gebruiken inmiddels al ruim meer dan 20 jaar volledig zonder één pil of andere medicatie en ook zonder enige vaccinatie (zoals die onnodige griepspuiten..) en heb ook al die tijd geen griep of zelfs merkbare verkoudheid of wat ook meer gehad…!!! Níemand hoeft voor mij een mondkap op, idereen mag mij de hand schudden en ze mogen zelfs naast mij staan te hoesten..Nooit meer ziek van geworden en nu ook niet..Wat willen ze mij nou eigenlijk wijsmaken met al hun kwakzalvers’wetenschap’..Met al die medicaties en vaccins wordt indirect óók het milieu nog eens grondig en mogelijk onomkeerbaar verziekt ! Waarvan ook akte !

  • Pingback: De wetenschappelijke lijst van argumenten om kritisch te zijn over het Corona vaccin stopt niet | Artsen Voor Vrijheid

Reacties zijn gesloten.